Geschiedenis
Ontstaan
AdVisie 'de champignonteeltadviseurs' is een jong adviesbureau, echter met adviseurs die samen meer dan vijftig jaar praktijkervaring in de champignonteelt hebben. Con Hermans en Jos Hilkens namen in 1997 het besluit om AdVisie op te richten. Beiden werkten ze voor een semi-overheidsvoorlichtingsdienst waar ze reeds een groot aantal zaken voor de champignonsector hebben ontwikkeld, zoals: Het eerste milieu-handboek in de tuinbouw, hygiëne check middels sporendrukmeting, bedrijfseconomische advisering, introductie van de kastanje champignons, luchtmeting middels rook etc. Ze waren er echter van overtuigd dat ze binnen een kleine organisatie nog meer mogelijkheden konden ontwikkelen en adequater en praktischer maatwerk aan de champignonsector konden leveren. Door de toenemende vraag naar specialistisch advies werd al vrij snel besloten om AdVisie verder uit te breiden, hiervoor is Henk van Gerwen aangetrokken welke instructeur was op de vakschool champignonteelt.
Organisatie
AdVisie heeft geen personeel en geen directeur maar uitsluitend werkende vennoten. Een ieder staat met twee voeten op de werkvloer, in de praktijk. Korte lijnen en geen overhead of andere rompslomp zorgen voor het zo noodzakelijke praktijkgevoel en het snel kunnen inspringen op de meest relevante zaken.
Doelgroep
Inmiddels is AdVisie uitgegroeid tot het meest toonaangevende adviesbureau specifiek gericht op de paddestoelenteelt. Men is werkzaam in de gehele keten van grondstof tot verwerking. De werkterreinen omvatten advisering aan telers, compostbedrijven, dekaardebedrijven, verwerkingsindustrie en handelsbedrijven. Ook worden opdrachten uitgevoerd voor overheden, semi- overheden, productschappen, waterschappen en overige organisaties.
Als belangrijkste doelgroep is bewust gekozen voor de Nederlandse champignonsector. Hierdoor is het mogelijk om alert en snel te reageren op vragen van de Nederlandse klant. Echter om voldoende feeling te houden met de marktontwikkelingen en innovaties in het buitenland worden een beperkt aantal toonaangevende bedrijven in de meest belangrijke champignonproducerende landen als klant aangehouden.
Innovaties en ontwikkelingen
AdVisie heeft inmiddels al een groot aantal innovaties en ontwikkelingen op haar naam staan en heeft mede hierdoor bijgedragen aan het huidige ontwikkelingsniveau van de Nederlandse champignonsector.